Saturday, January 22, 2011

Sinetron

Salam Semua nya
apa khabar kalian disana?
nak cakap indon pulak kan.
bila weekend2 camni, cam biasa la,
tengok sinetron2 indonesia la kat tv
bukan la aku mengikuti setiap siri,
cuma aku tiada cerita mahu di tonton

bila tengok2 cerita2 indon ni,
banyak jugak la yang aku perasan
semua jalan cerita agak sama.
jika ada yang perasan,
setiap cerita, tidak kisah kisah tentang cinta atau agama,
pasti ada 1 watak antagonis
DENGKI itu sudah tentu ada pada mereka
memporak perandakan kehidupan orang lain juga salah satu kemestian
bukan aku mahu kata yg siri2 drama Malaysia tiada cerita seperti mereka,
tetapi apa yang aku mahu katakan, memang itu sahaja jalan cerita yang akan mereka buat
*sepanjang pemerhatian aku lah
apa yang aku nampak pula,sikap2 yang aku sebut tadi memang ada dalam diri mereka

lihat saja apa yang berlaku dalam realiti dunia sekarang?
tidak habis dengki mereka,
tidak habis buruk sangka mereka kepada kita
mungkin kat sini pon kita boleh tengok agaknya
mungkin ini boleh di jadikan iktibar kepada kita supaya tidak jadi seperti mereka
cukup lah untuk sekarang,
aku mahu berfikir lebih lagi sebelum aku berkata kata disini lepas ni.
Semoga Semuanya Baik baik sahaja. Amin

3 comments:

  1. semoga semua baik2 aje... =)

    ReplyDelete
  2. Yang busuk2 hati tu semua bukan yang rapat talian darah dengan kita Melayu di sini. Banyaknya suku batak kristian, mat2 jawa je yang tak puas hati dengan kita. jenis Melayu Indonesia kat sana cam acheh, sumatera semua rilek je. dorang kat sana pun ada diskriminasi sesama dorang antara javanese and non-javanese. It's like, java is superior kat sana

    ReplyDelete
  3. Aku sampai tahap serabut otak terpandang skrin TV yang ada sinetron Indon. tak cerdik langsung cerita.

    ReplyDelete