Friday, December 10, 2010

Doa Sang Puteri

Hello!!

Assalamualaikum saya ucapkan..

Sudah agak lama agaknya aku tidak berkata kata di dalam laman blog aku sendiri.

Mungkin tiba masa untuk aku berkata sesuatu kerana hati ini telah mula merasa kembali.

Ouh!! Itu sangat jiwang.

Tidak mengapa kerna itu aku.

Baru baru ini, aku punya sedikit masa untuk menggodak “hard disk” kepunyaan aku,

Dan ini yang telah aku temui, beberapa rangkap kata yang aku rasa, mungkin berguna untuk aku,

Dan ingin aku berkongsi kepada semua:

Seandainya telah kau catatkan dia milikku...

Tercipta buatku, dekatkan dia padaku…

Satukanlah hatinya dengan hatiku,

Titipkanlah kemesraan antara kami agar kebahagiaan itu abadi…

Seiringan kami dalam melayari…

Hidup kesepian yang sejahtera…

Tetapi Tuhanku…

Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku,

Bawalah dia jauh dari pandanganku…

Luputkan dia dari ingatanku…

Ya Tuhan…Maha Mengerti

Gantikanlah yang telah hilang,

Meskipun tak akan sama dengan dirinya…

Ya Tuhanku…

Berikanlah kekuatan agar aku rasa bahagia walaupun tanpa dirinya…

Jika benar cinta itu cinta sejati…maka bebaskan itu.

Jika benar cinta itu suci…ia akan datang dengan sendirinya…

Tetapi jika cinta itu pergi dan tidak berkunjung lagi,

Maka anggaplah cinta itu memang tidak wujud dari awal lagi…

Jika benar dia dijadikan untukku…

Maka rapatkanlah hubunganku dengannya…

Tetapi…

Jika dia bukan dijadikan untukku, maka jauhkan aku daripadanya dan

Hapuskanlah perasaanku terhadapnya.

~ AMIN~

~Puteri Zulaikha~

1 comment: